lauantai 28. maaliskuuta 2020

Uusi arki






Reilut pari viikkoa on eletty nyt erikoisajalla ja arki muuttanut muotoaan monellakin tapaa. 

Tässä muutamia juttuja mitä olen tehnyt nyt, mitkä poikkeavat jollakin tapaa vanhasta arjesta. En sano normaalista, koska emme voi tietää tuleeko sellaista arkea enää olemaan, mitä oli vielä pari viikkoa sitten. Tuskin. Tulee uusi normaaliarki. 

- olen leiponut sämpylöitä monena aamuna ja juustokakkuakin parikin kertaa, joista olen vienyt osan riskiryhmäläisille, samalla kun olemme vieneet heille viikon ruokaostokset
- suunnittelin viiden erilaisen arkiruoan listan tälle viikolle, joista kolme ruokaa tein, koska aina jäi ruokaa yli, ja olen kokeillut myös uusia reseptejä
- olen myös jumpannut kotona ilmaisten ohjelmien mukaan, mm. LesMills ja Elixia
- olen käynyt pitkillä kävelyillä, istuskellut merenrannalla meditoimassa ja hengittelemässä, ennen kävin vain kävelyillä, mutta en pysähtynyt 
- etätöitä on tehty ja pidetty etäpalavereita, töitä olen tehnyt enemmän kuin koskaan, eilenkin lähes 10 tunnin työpäivä ilman taukoja, ennen tein noin kuuden tunnin työpäiviä
- puhunut puhelimessa enemmän kuin koskaan
- olen tehnyt Facebookissa kaikkia hassuja tehtäviä, ennen en juurikaan postaillut sinne mitään
- ruoat tilaamme kuljetuksella kaupasta kotiin, toki välillä on pitänyt piipahtaa lähikaupassa kasvosuojan ja kertakäyttöhanskojen kanssa
- ruokaa olemme tilanneet myös Foodorasta ja Woltista enemmän kuin yleensä
- kirjojen lukeminen on vähentynyt, en ole jaksanut iltaisin enää keskittyä lukemiseen, ajatukset harhailevat ties missä ja ensin panikoin miten juuri ennen kirjastojen sulkemista lainaamani kirjat riittävät, hyvin riittävät varmasti tällä hitaalla lukutahdilla
- lehtiä, blogeja, sarjoja - niitä olen kuluttanut
- meikannut olen kevyesti vain pari kertaa kauppareissua varten, ripsaria ja aurinkopuuteria, meikit säästyy :)
- erilaiset kotiasut ovat tulleet hyvinkin tutuiksi, mutta sitten kun pääsee taas toimistolle ihmisten ilmoille, kaapissa olevat toimistovaatteet tuntuvat varmasti uusilta ja ihanilta
- neljät syntymäpäiväjuhlat on peruttu, omani mukaan lukien
- pari työmatkaa peruuntui, kuten myös pari omaa vapaa-ajan matkaa
- monet treffit ystävien kanssa peruuntuivat
- ajatukset muuttavat muotoaan ja luulenpa, että tämä episodi tulee muuttamaan monien toimintatapoja ja ajatuksia, itse olen nyt jo huomannut ajatusten lähteneen muutoksen tielle mikä on tärkeää ja mikä ei - katsotaan mihin nämä ajatukset johtavat ja vievät

Miten tämä poikkeuksellinen aika on muuttanut sinun elämääsi?

Pysykää kotona, pitäkää turvavälit, huolehtikaa hygieniasta, käyttäkää suojia kaupassa käydessänne, soittakaa ystäville ja sukulaisille ja pitäkää mieli positiivisena. Ja kaikkein tärkein: muistakaa hengittää! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti