maanantai 21. maaliskuuta 2016

Kosmetiikasta

Muutama sananen kosmetiikasta! Meikkaan aina kun lähden ulos ovesta, paitsi kun lähden aamulenkille koiramme kanssa, silloin pistän vain pipon tai lippiksen syvälle päähän. Hiuksetkin pesen joka aamu, kun saattuu olemaan sellaista ohutta laatua eli menee yön aikana mahdottoman näköiseksi pörrötakuksi, paitsi ehkä sunnuntaisin en pese, jos en ole lähdössä mihinkään, mutta silloinkin käytän kuivashampoota, jotta saan itsestäni edes siedettävän näköisen kotioloihin.


Ostin Etelä-Afrikan reissun paluulennolta paljon kehutun Bobbi Browin geelimäisen rajausaine-sivellin setin (Long-Wear Gel Eyeliner), ja kyllä pysyi hyvin lauantaina rajaukset koko päivän ja väri oli todella helppo levittää. Pakkauksessa on kaksi sävyä: musta (Black Ink) ja ruskea (Sepia Ink). Tosin mietin miten kauan pysyvät hyvinä purkeissa, kun ainetta kuluu aika vähän kerrallaan...


Tuoksuista: en ole tuoksu-uskollinen enkä juurikaan ole itse ostanut montakaan tuoksua. Mieheni on kautta aikojen pitänyt minun tuoksukokoelman hyvällä mallilla, mutta toki joskus ostan itsekin tai olen saanut muualta lahjaksi. Ja aina olen pitänyt tuoksuista mitä olen saanut! Tällä hetkellä käytössä Escada, Flora by Guggi, Fan di Fendi ja uusimpana Guggi Bamboo. Käytän tuoksuja ihan päivän fiiliksen mukaan!



Kynsien laittamisesta: kukapa ei haluaisi vahvoja ja kauniita kynsiä, itselle sopivalla pituudella. Kerran olen laitattanut geelilakkaukset yksiin pikkujouluihin ja kyllähän ne olivat aivan ihanat, ja kestivät hyvin lähes neljä viikkoa. Nyt olen miettinyt uudelleen niiden laittamista, katsotaan...
Siihen asti käytän Lumenen Gel Effect -kynsilakkkoja, toistaiseksi paras pysyvyys minkä olen löytänyt.Talvella sekä sormien että varpaiden kynsissä Before Dark-Talvitaivas (5) ja kesällä varpaiden kynsissä Full of Berries-Metsämarjat (10). Varpaiden kynsissä pidän aina lakkaa, mutta sormien kynsissä en aina jaksa pitää, vaikka kuinka haluaisinkin, mutta kun lakka lohkeilee ja sitten saa olla korjaamassa tai lakkaamassa uudelleen, mutta jos en käytä värillistä lakkaa, niin laitan kuitenkin aika värittömän suojalakan kynsiin.

Kaunista viikon alkua, aamu oli ainakin aurinkoinen ja maa taas pienen lumiharson alla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti